2024-06-18 13:33:00
BMW i5 M60 xDrive
BMW radu 5 Ilustračné foto
Zdroj: jh/BMW

Slovenský auto sen: nové a lacné BMW 516i? Jedine s M balíkom. Kto by riešil objem?

Musíte ísť s objednávkou síce trochu od ruky, ešte aj to označenie si musíte dať na zakázku, ale dá sa to! Konečne nové BMW 5 s lacným motorom.

Toto je dávny sen každého fanúšika značky, ktorý síce nevie nič o motoroch, ale ten znak... pre ten znak by pokojne aj... kúpil veľké auto s maličkým motorčekom a aby si susedia nemysleli, že má základný motor, bachne si tam aj M-paket. Nevadí, že to príliš nejde, hlavné je, že je to frajerina. A presne taký užívateľ si môže zvoliť 1,6-litrový turbomotor Podkapotou päťmetrového BMW radu 5. Základná hmotnosť takmer 1800 kg a motor, ktorý by si zaslúžil označenie 516 - to na základe objemu i výkonu. I keď je možné, že sa na rôznych trhoch, na ktorých sa nový rad 5 bude predávať, objaví aj označenie 518d, ktoré nie je až také výnimočné, označenie 516i? To je trochu veľa už aj na veľmi odhodlaného fanúšika prémiovej limuzíny, no nie? No nie. Nie keď to ušetrí kopu peňazí.

Ako píše BMW blog, označenie 516i pre 1,6 litrový štvorvalec Podkapotou BMW radu 5 by síce bolo pravdivé, no nie je žiaduce. Ani u nás, ani na trhu, na ktorom sa takýto motor v rade 5 bude predávať. V Turecku. Označený bude ako 520i. U nás sa pod takýmto označením skrýva dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaním a výkonom 208 k. Nič extra, ale ako poznáme BMW, aj tak to má pekný odpich a v kabíne to nebude znieť zle. Ako poznáme fanúšikov značky, nad štvorvalcom aj tak ohrnú nosom. V tomto rade nepochybne. Netreba pritom asi písať, že model sa najlepšie predáva vo verzi 520d xDrive, však?

V Turecku je dvojliter problematický nielen z hľadiska fanúšikov objemu a výkonu, ale najmä kvôli výrazne vyššiemu zdaneniu. A tak si Bavori opäť pomohli a pod kapotu novej generácie päťky príde ešte menší 1,6 litrový motor. Taký istý motor mala aj minulá generácia modelu. Táto je okorenená mild-hybridnou sústavou. Celkový výkon 190 koní a krútiaci moment 310 Nm neznejú zvlášť zle, no zabudnúť netreba na to, že ide o veľké auto, ťažké auto a navyše auto, ktoré má nad konkurenciou vynikať športovým naturelom. Automobil pritom môže mať M Sport Pro balík, M podvozok a ďalšie drahé prvky výbavy. Hore kopcom sa mu ale nebude chcieť viac, než iným o polovicu lacnejším autám. No ale aj toto bude vlastne lacné, takže všetci budú spokojní.

Tento prípad je teda najmä o označení. BMW pochopiteľne neveľký objem základného motora nekomunikuje, i keď ho ani nezatajuje. Ľuďom dnes už predsa na objeme motora nezáleží, hlavné je, že majú pekné displeje a parádny interiér a auto zvonku vyzerá štýlovo. Aj keby bolo šliapacie, hlavné je, že má správny znak a k nemu veľké písmenko M.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW Blog

Komentáre k článku


Stream naživo